مجله رهام تک

دزدگیر منزل چی بخرم که خانه ی من امن باشد ؟

دزدگیر منزل

سوالی مهم واقعا دزدگیر منزل چی بخرم ؟ برای جلوگیری از سرقت منزل و محل کار و دیگر اماکن ، بهترین سیستم حفاظتی دزدگیر منزل می باشد .دزدگیر ها با عملکردهای متفاوت شما را از وقوع سرقت مطلع می کنند. مهمترین عملکرد دزدگیر آژیر کشیدن برای ایجاد ترس در محل و تماس گرفتن با مخاطبین برای اطلاع از وقوع حادثه است. امروزه دزدگیر های متنوعی از شرکت ها و برندهای گوناگون با کارکردهای متفاوت تولید و عرضه می‌شود و این امر ممکن است کار شما را برای انتخاب یک دزدگیر منزل خوب کمی سخت کند.

احتمالا از خود پرسیده اید که چه دزدگیری بخرید؟! ما در این مقاله نکات مهم برای خرید دزدگیر اماکن را به شما بازگو می‌کنیم تا در خرید دزدگیر انتخاب درستی داشته باشید‌.همچنین شما می توانید بهترین مدل های دزدگیر منزل را با ورود به فروشگاه اینترنتی رهام تک به همراه مشخصات فنی و قیمت مشاهده و خرید کنید و یا در صورت لزوم با کارشناسان ما مشاوره نمایید.

شما بر اساس نوع نیاز و موقعیت محل نصب می توانید یکی از این سه مدل دزدگیر را انتخاب کنید.

دزدگیر سیم کارتی، دزدگیر تلفن شهری، دزدگیر معمولی (بدون تلفن کننده)

دزدگیر اماکن سیم کارتی:

اگر تمایل دارید در هنگام سرقت علاوه بر آژیر کشیدن در محل از طریق تماس گرفتن و پیام فرستادن وقوع سرقت به شما اطلاع رسانی شود و همچنین بتواند از راه دور (هر کجای کشور که باشید) دستگاه خود را مدیریت کنید و عمل فعال و غیرفعال شدن را برای دزدگیر منزل خود انجام دهید باید دزدگیر اماکن سیم کارتی تهیه فرمایید. بهترین و پیشرفته ترین نوع دزدگیر منزل مدل سیم کارتی می باشد، که البته از لحاظ قیمتی نسبت به آن دو مدل دیگر گرانتر است.

دزدگیر منزل سیمکارتی

دزدگیر با عملکرد تلفن شهری :

این مدل دزدگیر، اعلام سرقت را از طریق آژیر کشیدن و تماس گرفتن با مخاطبین از خط تلفن شهری انجام می دهد و عمل کنترل دستگاه از راه دور را فقط از طریق تماس تلفنی انجام می دهد و امکان استفاده از پیامک و یا اپلیکیشن وجود ندارد. همچنین گزارش‌های مانند اتمام شارژ باتری و قطع برق شهری را هم اعلام نم یکند. دزدگیر تلفن شهری مناسب مکان هایی است که خط موبایل در آنجا آنتن‌دهی ندارد، اما متقاضی تمایل دارد هنگام رخ دادن حادثه از دزدگیرش با او تماس گرفته شود .

دزدگیر بدون تماس گیرنده :

دزدگیر منزل چی بخرم برای پاسخ به این سوال دانستن این نکات ضروریست : این دزدگیرها مناسب افرادی است که تمایلی به تماس گرفتن در هنگام وقوع حادثه ندارند و نیاز دارند هزینه کمتری را بابت خرید دزدگیر منزل پرداخت کنند. دزدگیر های معمولی مناسب مکان هایی است که در آنجا نه آنتن دهی موبایل نه خط تلفن شهری وجود دارد و یا مکان هایی که توسط نگهبانی مدیریت می‌شود و دیگر نیاز نیست با مخاطب تماس گرفته شود.

سنسور وایرلس یا سیمدار دزدگیر منزل

بعد از انتخاب پنل مهمترین بخش انتخاب نوع سنسور تشخیص سارق است. چشمی های حرکتی و مادون قرمز مرسوم ترین و شناخته شده ترین نوع سنسورهایی هستند که در دو نوع سیم دار و وایرلس وجود دارد. در نوع سیم دار این سنسورها اتصال چشمی به پنل مرکزی از طریق سیم کشی انجام می‌شود که از لحاظ دقت و امنیت نسبت به مدل های وایرلس خیلی بهتر است، زیرا درصد خطا در آنها خیلی کم است و همچنین بعد از نصب نیاز به نگهداری ندارند.

چشمی بیسیم دزدگیر

ارتباط چشمی های وایرلس با پنل بصورت رادیویی است و با فرکانس ۴۳۳و ۳۱۵ مگا هرتز کارمی کنند. در این مدل چشمی، تغذیه از طریق باتری 9 ولت کتابی که داخل چشمی ها است امکان پذیر می شود .بنابراین این چشمی ها نیاز به نگهداری ماهیانه و تعویض باتری دارند که باعث می شود هزینه آنها نسبت به مدل سیم دار گران تر باشد و درصد خطا در آنها وجود داشته باشد.

این موضوع را هم در هنگام خرید دزدگیر اماکن در نظر بگیرید که ما سنسورهایی مانند مگنت درب، سنسور شوک (لرزشی) دتکتور دود، پدال را هم علاوه بر چشمی داریم که البته بعضی از برندهای دزدگیر منزل این نوع سنسورها را ساپورت نمی کنند.

دزدگیر منزل چی بخرم ایرانی یا خارجی

برندهای دزدگیر اماکن

برای پاسخ به این سوا که دزدگیر منزل چی بخرم ؟ بهتره با برند های دزدگیر بیشتر آشنا شویم : دزدگیر منزل با برندهای گوناگون ایرانی و خارجی در بازار موجود است. اما قطعاً همه این برندها با کیفیت و کارآمد نیستند،مثلا دزدگیر های چینی دارای ضعف‌های شدید هستند و غیرقابل اعتمادند، زیرا اکثر این برندها گارانتی معتبری ندارند و ممکن است بعد از مدت کوتاهی لوازم جانبی و بعضا لوازم اصلی آنها دیگر تولید و وارد نشود. بزرگترین ایراد این دزدگیر ها این است که باتری بکاپ مناسبی برای زمان قطع برق ندارند.

دزدگیر خارجی هم ممکن است اصل نباشد و تقلبی آن محصول را تحویل شما دهند ، که تشخیص این موضوع برای مصرف‌کنندگان سخت است. برندهای خارجی اصلی خیلی گران قیمت هستند و به دلیل تحریم‌ها در ایران اکثرا برای وارد کردن لوازم دچار مشکل می شود‌.

بهترین مدل های دزدگیر منزل برندهای ایرانی هستند زیرا در داخل ایران تولید می شوند و هیچ وقت مشکل تامین قطعات و ارائه گارانتی را ندارند و از لحاظ قیمتی این محصولات به صرفه تر هستند و مانند مدل‌های چینی ضعف باتری بکاپ برای قطع برق را ندارند و از باتری های ۵ و ۷ آمپر پشتیبانی می‌کنند.
چند برند برتر ایرانی از لحاظ خدمات و گارانتی و نوع کارکرد به ترتیب دزدگیر اماکن فایروال، کلاسیک، سایلکس، بتا و سیماران می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *